Den svenska pophistorien behöver din hjälp!

150 låtar på svenska, från 60-tal till 10-tal. En låt per artist. Det bästa som den svenska pophistorien har att bjuda på.

Resultatet är Spotify-listan Schweden Schweden.

Här finns alla de stora från Cornelis Vreeswijk till Eva Dahlgren. Från Hoola Bandoola Band till Hästpojken. Från Monica Zetterlund till Säkert! Från Robert Broberg till The Latin Kings.

CORNELIS 1969

Men här finns också mindre kända, men (i enskilda låtar) lika njutbara artister som TT-Reuter och Tuk Tuk Rally.

Är du inte så bekant med den svenska musikhistorien hoppas jag att Schweden Schweden ska vara den bästa guiden du kan få!

hstpojken_

Men en lista som den här kan aldrig bli komplett, men jag strävar efter att Schweden Schweden ska vara den bästa samlingen av låtar på svenska någonstans.

Så därför behöver jag din hjälp. Ja, just du! Jag behöver tips på låtar jag missat, låtar som bara måste vara med.

Så ta och lyssna, och kom med dina tips. Det finns alltid någon låt som du inte har hört förut. Och någon låt som jag har missat!

Lämna en kommentar